PEWNOŚĆ WIARY - V Niedziela Wielkiego Postu

PEWNOŚĆ WIARY - V Niedziela Wielkiego Postu

Jr 31, 31-34. Wielkie, monumentalne, spisane pod wpływem potężnego, niezachwianego ducha...

ŻYWY CHRYSTUS - IV Niedziela Wielkiego Postu

ŻYWY CHRYSTUS - IV Niedziela Wielkiego Postu

2 Krn 36, 14-16.19-23. Niedziela radości albo pociechy pośród skupienia i pokuty, jest dniem...

WEWNĘTRZNY DZIEDZINIEC DUSZY- III Niedziela Wielkiego Postu

WEWNĘTRZNY DZIEDZINIEC DUSZY- III Niedziela Wielkiego Postu

Wj 20, 1-17. Dekalog to - obok Przymierza, Trójcy świętej, Słowa Bożego czy Eucharystii -...

Słowo Życia - marzec 2024

Słowo Życia - marzec 2024

Łaską bowiem jesteście zbawieni przez wiarę. (Ef 2, 8) Łaską bowiem jesteście zbawieni przez...

 SYNOSTWO BOŻE - DROGOWSKAZ NA TABOR - II Niedziela Wielkiego Postu

SYNOSTWO BOŻE - DROGOWSKAZ NA TABOR - II Niedziela Wielkiego Postu

Rdz 22, 1-2.9-13.15-18. Bóg nie chce mówić do ludzkiego serca abstrakcyjnie. Nie posługuje się...

  • PEWNOŚĆ WIARY - V Niedziela Wielkiego Postu

    PEWNOŚĆ WIARY - V Niedziela Wielkiego Postu

  • ŻYWY CHRYSTUS - IV Niedziela Wielkiego Postu

    ŻYWY CHRYSTUS - IV Niedziela Wielkiego Postu

  • Skupienie dla dorosłych - 15-17 marca 2024

    Skupienie dla dorosłych - 15-17 marca 2024

  • WEWNĘTRZNY DZIEDZINIEC DUSZY- III Niedziela Wielkiego Postu

    WEWNĘTRZNY DZIEDZINIEC DUSZY- III Niedziela Wielkiego Postu

  • Słowo Życia - marzec 2024

    Słowo Życia - marzec 2024

  •  SYNOSTWO BOŻE - DROGOWSKAZ NA TABOR - II Niedziela Wielkiego Postu

    SYNOSTWO BOŻE - DROGOWSKAZ NA TABOR - II Niedziela Wielkiego Postu

List do MPJ! - wakacje 2022

_DSC1457.JPG

Mój Drogi / moja Droga!

Jeśli chodzisz (do końca czerwca=) do klasy piątej, to w dziale trzecim miałeś/aś okazję poznać ciekawe osoby z historii Izraela – od Abrahama przez Mojżesza do Samuela. Ja z moimi dwiema klasami piątymi też te osoby poznawałam. Czasem oglądaliśmy wersję animowaną historii którejś postaci, z serii Księga Ksiąg. Na koniec, zamiast sprawdzianu, zadałam pracę pisemną: każdy miał wybrać sobie jakąś postać i albo przeprowadzić z nią wywiad albo opisać ją w liście do przyjaciela. Muszę przyznać, że byłam zbudowana pracami moich uczniów – mieli ciekawe pomysły na wywiady, wyciągali ciekawe wnioski, którymi dzielili się z przyjaciółmi. Oto fragmenty dwóch „listów” i jednego „wywiadu”:

 

Postać Mojżesza bardzo mi się spodobała, gdyż zrobił on wiele dla nas, ludzi. Chciałabym go poznać osobiście i zapytać, jak się czuł wiedząc, że bierze na siebie wielką odpowiedzialność nad całym ludem Izraela. (Łucja)

Można się zastanawiać, dlaczego to Gedeon miał panować nad Izraelem w czasie napadu Madianitów, ten najmłodszy i najbiedniejszy z rodu. Odpowiedź jest prosta. Pan Bóg nie wybiera sędziego bazując na jego finansach lub wieku. Bóg wybiera patrząc na to, jakim jesteś człowiekiem i co sobą reprezentujesz. Mam nadzieję, że spodobała Ci się ta przygoda i sama się w nią jeszcze bardziej zagłębisz. Muszę przyznać, że Gedeon reprezentuje sobą męstwo, pokorę oraz odwagę. Są to niezwykle ważne cechy, które powinien mieć każdy z nas. Podobnie z zaufaniem Bogu. Przecież to On wie, co jest dla nas najlepsze, prawda? Liczę, że w kolejnym liście to Ty napiszesz mi coś o swoim ulubionym Świętym. (Oliwia)

Pytanie do Abrahama: dlaczego jesteś nazywany Ojcem Wiary?
Ponieważ moja wiara pokazuje człowiekowi, że powinien on wierzyć Bogu nawet w sytuacjach kryzysowych i beznadziejnych. (Karina)

Podsumowując – jestem dumna z moich uczniów (przynajmniej wielu=). Wiem, że w swoją pracę włożyli naprawdę sporo wysiłku: poszukali w Biblii, może w Internecie, porozmawiali z rodzicami albo z kimś innym… Ale owoce tej pracy były znakomite.

Właśnie kończy się rok szkolny, ten numer naszego pisemka obejmuje też pierwszy miesiąc wakacji. Czy jesteś dumny, dumna z tego, co osiągnąłeś, osiągnęłaś w tym roku? Czy przemyślałeś, przemyślałaś to, co w nim było dobre, z czego się cieszysz, a co widzisz, że mogłoby być zrobione inaczej? Wiem, że już na końcu czeka się na świadectwo i natychmiast zapomina się o szkole, ale… może warto jednak spojrzeć na mijający rok szkolny i poczuć zadowolenie, satysfakcję – z najróżniejszych osiągnięć, wydarzeń… Nie chodzi mi tylko o oceny, te są na pewno ważne, ale nie najważniejsze. Znaleźliśmy się w nowej sytuacji, pomiędzy nami pojawili się nowi uczniowie, czy zdaliśmy egzamin z bycia kolegą, koleżanką? Jak wyglądały nasze relacje po długim czasie nauki zdalnej? Czy wymagaliśmy od siebie konkretnej nauki, czy „śliskaliśmy się” mając nadzieję, że może się uda bez wysiłku (swoją drogą, niektórzy naprawdę wiele robią, żeby nie robić nic…)? Może masz jakieś spostrzeżenia odnośnie przyszłego roku szkolnego – co można zmienić, na co położyć (większy) nacisk, poprawić?

Życzę Ci wielu dobrych przemyśleń a potem dobrych wakacji. Niech to będzie błogosławiony czas odpoczynku, by pełną parą ruszyć w nowy rok szkolny (ale to dopiero od września=)!

s. Gertruda